Ahad, 19 Oktober 2014

Formula Kulit Muka Lembut Cantik Berseri

Pertama sekali ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada Dr salwa atas undangan sebagai penulis jemputan untuk blog klinik keputihan.Saya menerima undangan ini dengan hati terbuka dan perasaan syukur kehadrat Allah swt. 

Saya juga akan akan cuba melakukan yang terbaik sekedar mana kemampuan dan ilmu yang ada.Semoga pengalaman sebagai penyelidik herba yang pernah saya lakukan bersama pakar -pakar herbologi di dalam dan luar negara membantu.

Formula Khas Melembutkan Kulit Muka


Dari azali lagi,telah menjadi impian setiap wanita untuk memiliki wajah yang cantik,gebu dan berseri-seri begitu juga impian kami dalam usaha untuk  merealisasikan apa yang setiap wanita hajati sehingga menjadi realiti.Bahan-bahan untu formula ini mudah didapati ,murah dan selamat untuk digunakan berbanding kosmetik yang di jual dipasaran.

Memandangkan ketika ini terdapat berbagai-bagai jenis dan ragam produk kecantikan dipasaran Malaysia.Namun sayangnya, KKM akhir-akhir ini banyak melakukan rampasan kosmetik yang mengandungi bahan-bahan yang terlarang.Apa yang dibimbangi,kosmetik-kosmetik “haram” ini boleh menyebabkan kerosakkan yang kekal kepada kulit wajah apabila digunakan untuk jangkamasa yang lama.

Saya akan kongsikan rahsia dan formula serta cara yang selamat untuk mendapatkan kulit wajah yang lembut,cantik berseri-seri dan lebih muda dari usia anda sekarang.


Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan:-


  1. Pelembab Muka (sunblok tidak kira jenama asalkan yang halal)
  2. Hidrogen perosida (air + oksigen dan boleh dibeli di farmasi)
  3. Telur ayam(ambil putih  sahaja)
  4. Sabun muka yang lembut (tidak kira jenama )
  5. Bebola kapas dan tuala lembut

Bahan-bahan yang di perlukan untuk membuat skrub muka:

  1. ¼ camca teh gula merah
  2. 1 camca teh cuka epal
  3. 1 camca teh madu
Ketiga-tiga bahan ini dicampurkan dan di kacau sehingga sebati .
 

Cara-caranya :
  1. Pertama sekali bersihkan kulit muka anda dengan sabun muka yang lembut dan sesuai untuk muka,tidak kira jenama apa sekalipun,asalkan yang halal.
  2. Selepas itu sapukan scrub muka yang telah di buat tadi dengan rata,sama caranya sepertimana anda menggunakan skrub muka yang lain.Kemudian cuci muka dengan air bersih.Keringkan muka anda dengan tuala yang lembut.
  3. Ambil bebola kapas dan basahkan sedikit dengan hidrogen peroksida dan sapukan kepada wajah anda. Ini akan mengurangkan bakteria di kulit dan juga boleh menghilangkan tompok hitam.
  4. Kemudian ambil putih telur disapukan pada muka sama sepertimana kita munggunakan masker.Biarkan sehingga 30 minit, ia akan merapatkan dan menegangkan semula kulit muka anda.
  5. Selepas 30 minit ,hilangkan bekas masker putih telur dengan tuala lembut yang sedikit basah.
  6. Untuk hasil yang lebih baik,ikuti dengan pengunaan pelembap muka,sebaik-baiknya yang mengandungi sunblok disebabkan kulit muka mendapat banyak kerosakan dari sinaran uv.
  7. Pada waktu malam sebelum tidur, bersihkan kulit muka anda dengan sabun dan hidrogen peroksida sekali lagi.
  8. Tidur dengan bantal yang lembut dan bersih untuk mengelak dari jangkitan kuman pada muka.
Setelah melakukanya selama 3 hari,jangan terkejut apabila anda akan kelihatan lebih muda dari usia sebenar,tiada lagi pori, tompok hitam dan kulit muka akan menjadi selembut sutera.
 

Selamat Mencuba!


Sanusi MJ
http://www.perintisherba.blogspot.com

0 ulasan:

Copyright © Info Kesihatan Wanita | Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com | BTheme.net      Up ↑